Colofon
Dit rapport betreft een versie van april 2021.
Inleiding
Het beheerplan heeft betrekking op de trolleyinfrastructuur van de gemeente Arnhem, bestaande uit de technische ondergrondse en bovengrondse infrastructuur.
Leeswijzer
Hoofdstuk 2 beschrijft de kaders en doelen die onder andere voortvloeien uit het Strategisch beheerplan, de raakvlakken met andere assets en de te verwachten ontwikkelingen zoals medegebruik van het netwerk en het rijden zonder bovenleiding.
Beheerkaders beleid
Bestuurlijke kaders
Beheerkaders instandhouding
De gemeente Arnhem hanteert de volgende landelijke wetten en eisen bij het beheer en onderhoud van haar Trolleyinfrastructuur.
Objecten en functies
De trolleyinfrastructuur omvat bovenleiding (inclusief de bovenleiding en de wissels welke zich bevinden in het bedrijvencomplex Westervoortsedijk 4 te Arnhem), masten, gelijkrichterstations, onderstations, kabelnet e.d. in de gemeenten Arnhem,
Raakvlakken
Trends en ontwikkelingen
Trolley 2.
Beheerstrategie
Het openbaar vervoer wordt aanbesteed door Provincie Gelderland door middel van een concessie met een lange looptijd (ca. 10 jaar). De huidige concessie loopt tot december 2022.
Prestatie-indicatoren
Provincie Gelderland vereist dat op de (huidige en toekomstige) trolleybuslijnen in principe alleen trolleybussen ingezet worden. Maximaal 3 % van de ritten op maandbasis mag gereden worden door niet-trolleybussen.